Januari

Under hela månaden var jag ledig och tog igen sådant jag missat under hösten i Afrika. Bland annat hälsade jag på bästa Petra som då bodde i Karlstad. Jag pratade om mina upplevelser i Etiopien på olika ställen, började komma igång med träningen igen och bara va'. Bokade även en resa till andra sidan jorden som kom att bli bland det bästa jag gjort.

 

Februari

 

Jag började praktisera som civilingenjör, vilket först bara kändes som en stor och jobbig utmaning, men som sen blev väldigt bra. Jag fyllde 20 och firade det tillsammans med Calinne & Emma och hade sån himla bra kväll/natt.

 

Mars

 

Jag och Emma återfick kontakten efter 1,5 års tystnad (tack vara ett grattis-sms på min 20års-dag) och umgicks massor när hon väl var hemma, vi spenderade alldeles för mycket pengar på stan, hade väldens bästa utekvällar och skapade många fina minnen. Jobbet blev bara bättre och bättre med bla projektarbeten och studiebesök till Stockholm och Linköping. Jag besökte småkusinerna, förbättrade mina resultat om och om igen inom löpningen och mådde så otroligt bra.

 

April

 

Det var fullt upp på jobbet och det blev en hel del övertid, men det gjorde inget då jag fick vara ledare för flera projekt, diskutera de i möten med olika chefer och kände för första gången att ”det här vill jag jobba med i framtiden”. Jag packade, åkte till Göteborg och lunchade med Hanna(såå konstigt att sitta på en restaurang med henne och alla runt om kunde svenska...), åkte mot Landvetter, mötte upp de andra och sen....Sri Lanka! Åh, så himla himla bra! Uppfyllde mina drömmar om att surfa OCH att se vilda elefanter! Fick uppleva så otroligt mycket & inse vad jag verkligen prioriterar i livet.

 

Maj

Även några dagar i maj befann jag mig i paradiset. Jag återgick till jobbet och hann med fler studiebesök, mer övertid och jobbade som en tok med mitt projekt. En helg spenderades i Göteborg och för tredje gången deltog jag i Göteborgsvarvet och den stora folkfest det innebär. Jag hann även träffa Lovisa en sväng, jag köpte mig en bil(såån frihet jag hade sen!) och tillslut tog även min praktik slut med avskedstal och presenter.

 

Juni

 
 
 

Besökte mormor och morfar en sväng, tog truckkort och var bara ledig en vecka. Tillslut, efter 5 månader ifrån varandra, kom äntligen Sofia hem igen! Dessutom började vi jobba tillsammans och startade traditionen att ”äta frukost på stan varje tisdags då vi jobbade kväll”, himla bra tradition. Jag firade en oförglömlig midsommar med Emma och Calinne, såg bla bästa Bastille på Bråvalla-festivalen och tog väl vara på de timmar jag var ledig genom att träna, träffa vänner och bara vara spontan och göra sånna där somriga grejer.

 

Juli

 
 

Juli kom och även sommaren, på riktigt. Vi höll på att svettas ihjäl på lagret och åkte och badade efter jobbet. Fina kvällar på uteserveringar, glass och massa sol, fina fina vänner och en toppenhelg i sommarstugan. Åh, sommaren var så himla bra och lika så mådde jag.

 

Augusti

 
 

Jobbet avslutades och jag och mamma åkt till Grekland. Jag och Sofia tog flera hundra bilder när jag kom hem(och kanske orkar jag gå igenom dem och publicera nån dag...) och umgicks det sista innan hon flyttade. Jag åkte på en kurs och träffade de jag skulle spendera hösten med. Jag, Emma och Angelica åkte till Harry Potter-utställningen och jag blev biten av en mandragora(haha). Jag sa hejdå till släkt och vänner och satte mig den 31/8 på planet mot Kongo, för ännu en höst i Afrika, denna gång med rätt blandade känslor dock.

 

September Oktober November

 
 

Tre månader som är de tuffaste jag upplevt, men som kom att ge mig massor, framförallt såhär i efterhand. Även här kommer nog bilder och mer text någon gång framöver...

 

December

Äntligen hemma igen och äntligen december, som jag längtat. Förutom fyra dagars efterkurs var jag helt ledig och gjorde precis det jag kände för. Jag tvivlade på mig själv och livet till och från men hade oftast ett leende på mina läppar. Annars gjorde jag det som hör december till; lyssnade på julmusik, bakade och åt julgodis, umgicks med familj och vänner, firade jul osv osv.

 

Trots en väldigt tuff höst så har 2014 varit så otroligt bra och jag har vuxit enormt som person och samlat på mig massor med erfarenheter av olika slag. Ser fram emot ett minst lika bra 2015, hur det än blir. Och jag är så himla tacksam för alla fantastiska människor jag har runt omkring mig och som förgyller livet enormt. Lots of kramar 

Kommentera

Publiceras ej